Cytrusy

A- A A+

Najzdrowsze cytrusy.

Grapefruit jego miąższ w 90 proc. składa się z wody, zawiera moc dobroczynnych dla zdrowia związków – witaminę C, E, PP i B, kwas foliowy, flawonoidy, pektyny, wapń, fosfor, żelazo, cynk, fluor, magnez, mangan, potas. Specyficzny, gorzkawy smak nadaje mu naringina – działający przeciwzapalnie, przeciwnowotworowo i antyseptycznie flawonoid obecny tak w miąższu, jak i w albedo – białej błonce owocu. Dlatego grejpfruty najlepiej zjadać właśnie razem z osłonkami.

Grejpfruty są niskokaloryczne (w 100 g mają tylko 50 kcal), a do tego przyśpieszają przemianę materii, ułatwiają spalanie tłuszczów i oczyszczają organizm – dzięki czemu opóźniają proces starzenia i poprawiają urodę.

Grejpfruty mają niski indeks glikemiczny (IG=20), a do tego dzięki zawartości pektyn obniżają poziom glukozy we krwi, są więc owocami wskazanymi dla cukrzyków.

Grejpfrut wspomaga układ krążenia. Zawarte w nim substancje mają zdolność obniżania we krwi poziomu złego cholesterolu i częściowego wypłukiwania z naczyń krwionośnych już istniejących jego złogów. Grejpfrut wzmacnia też i uszczelnia ścianki naczyń, obniża krzepliwość krwi. Stąd silne działanie antymiażdżycowe, przeciwzawałowe i przeciwudarowe.

UWAGA. NIE WOLNO POPIJAĆ LEKÓW SOKIEM Z GREJPFRUTÓW.

Podziel się na: